Google+




Masini de Echilibrat Piese de Turbina


Practica ne invata pe toti ca unele masini sunt mai zgomotoase decat altele. Sau ca, in timpul sofatului, putem experimenta anumite trepidatii, cum sunt cele ale volanului, la anumite trepte de viteza. Lista acestor exemple poate continua. De retinut este insa faptul ca toate sunt cauzate de un singur lucru: dezechilibrul. Pentru acesta se folosesc masini de echilibrat piese de turbina si nu numai. Pentru oricare dintre sistemele care contribuie la functionarea masinii dumneavoastra, distributia masica este esentiala. In cazul turbosuflantelor, care fac obiectul nostru de activitate, lipsa echilibrului este data de distributia incorecta a masei rotorului raportata la axa de rotatie a acestuia. Dezechilibrul inregistrat genereaza forte centrifuge, respectiv vibratii si zgomote, o data cu cresterea turatiei. Daca alegem sa ignoram aceasta problema, riscam ca atat durabilitatea, cat si calitatea, competitivitatea respectiv siguranta utilizarii masinii sa fie considerabil influentate. Foarte multi reparatori omit acest aspect de baza pentru buna functionare a turbosuflantei, care se va defecta, in acest caz, prematur. In continuare, vom descoperi impreuna ce presupune procesul de echilibrare a turbine si ce fel de masini de echilibrat piese de turbina se pot folosi.


Necesitatea echilibrarii pieselor

De ce este necesara echilibrarea?

Asa cum am sugerat deja, functionarea turbosuflantei sub amprenta permanenta a unor dezechilibre are efecte negative atat in ceea ce priveste durabilitatea, calitatea şi competitivitatea si grupului turbina-suflanta, cat si a sigurantei dumneavoastra.

Cu cat vibratiile rezultate in urma dezechilibrului sunt mai puternice, cu atat mai mare va fi uzura pieselor. Turbosuflantele cu piese neechilibrate in structura lor au, in consecinta, o durata de viata considerabil redusa.

In plus, vibratiile contribuie la cresterea frecarii si la slabirea legaturilor intre componente, reducand siguranta functionarii autovehicolului. Folosirea unor masini de echilibrat piese de turbina devine, in acest context, vitala.

Va dorim cat mai putine probleme cu turbina.
Preturile noastre sunt fara concurenta!


Reparatii Turbosuflante, Diagnoza, Tester si Montaj !





Echilibrare turbine



Tipuri de dezechilibre

Reconditionarea turbosuflantelor se face in functie de dimensiunea rotorului, de pozitia planurilor de compensare, dar si de toleranta la echilibrare a sistemului format din turbina si suflanta. Toate acestea sunt insa influentate si de natura problemei, adica de tipul de dezechilibru.

Cea mai simpla clasificare a dezechilibrelor este data de efectul acestora, si cuprinde trei mari categorii: dezechilibre statice, dinamice respectiv de cuplu. Diferite masini de echilibrat piese de turbina pot fi folosite, in functie de natura problemei.

Dezechilibrul static

Denumirea de „dezechilibru static” este data de faptul ca acesta duce la stoparea procesului de rotatie. Indiferent daca este vorba de doua dezechilibre egal departate de centrul de greutate al sistemului si aflate in aceeasi pozitie unghiulara sau de un singur dezechilibru, efectul este urmatorul: sistemul incepe sa penduleze pana cand partea cea mai grea ajunge in partea de jos. Astfel se muta centrul de masa, care nu va mai coincide cu pozitia centrului geometric, iar rotorul va incepe sa vibreze paralel fata de axa de rotatie.

In acest caz, echilibrul se poate obtine prin restabilirea centrului de greutate. Fie se incearca adaugarea de material pe partea opusa, fie se elimina din materialul aflat pe portiunea mai grea a sistemului. Pentru rotoarele care au forma de disc, compensarea se poate face intr-un singur plan, folosind masini de echilibrat piese de turbina verticale.

Dezechilibrul de cuplu

Acesta poate fi caracterizat prin existenta a doua dezechilibre a caror pozitie unghiulara este defazata cu 180 de grate. Dezechilibrul rezultat face ca rotorul sa nu se mai poata opri intr-o pozitie de repaos, fuland in jurul propriei axe verticale, care este perpendiculara pe axa de rotatie. Pentru ca cele doua dezechilibre formeaza un cuplu, corectia lor se fate prin contracarare.

Echilibrarea presupune introducerea altor doua mase, la fel de mari, plasate in doua planuri de compensaer, cu acelasi defazaj de 180 de grade. Acest proces se preteaza, cel mai adesea, rotoarelor in forma de tambur, si se face cu masini de echilibrat piese de turbina orizontale.

Dezechilibrul dinamic

In functie de calitatea pieselor si de gradul de uzura la care au fost supuse, rotorul poate prezenta mai multe dezechilibre in acelasi timp, toate distribuite pe axul de rotatie, neuniform. Excentrele folosite pentru restabilirea echilibrului trebuiesc plasate in doua planuri diferite, avand module si sensuri diferite. Termenul de dezechilibru dinamic este folosit pentru ca starea in cauza poate fi semnalata si analizata ca atare doar pe parcursul ciclului de rotatie si poate fi compusa chiar si dintr-un dezechilibru static respectiv unul de cuplu.

Din cauza naturii atat de variate a defectiunilor care pot aparea, pentru echilibrare se folosesc atat masini de echilibrat piese de turbina orizontale, cat şi verticale.